.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجرای یک قانون جنجالی توسط دولت

قانون مالیات بر ارزش افزوده که اعتراض گسترده اصناف موجب شد دولت در اجرای آن عقب نشینی کند دوباره اجرا می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

یک سال پس از آنکه رییس‌جمهور فرمان تعلیق مالیات بر ارزش افزوده را صادر کرد، وزیر امور اقتصادی و دارایی دیروز در جمع نمایندگان اصناف از اجرای آن برای گروه الف مودیان مالیاتی خبر داد.

قانون مالیات بر ارزش افزوده بر اساس مصوبه مجلس (خردادماه 87)، قرار بود از مهرماه سال گذشته به اجرا درآید؛ اما اصناف و بازرگانان تهران، اصفهان، تبریز و چند شهر دیگر در اعتراض به آنچه «فراهم نبودن زمینه‌های پرداخت مالیات و ناآگاهی از این نوع مالیات» عنوان می‌کردند، چراغ حجره‌های خود را خاموش کردند. در پی اعتراض اصناف مقرر شد «تا زمانی که امکان اجرای کامل مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی برای همه بخش‌ها فراهم شود»، اجرای این مصوبه مجلس به تاخیر افتد.

به گفته شمس‌الدین حسینی، قانون مالیات بر ارزش افزوده در مرحله اول تنها برای اصناف دسته‌بندی شده در گروه الف قانون مالیات‌های مستقیم به اجرا درمی‌آید که شامل کمتر از دو درصد کل واحدهای صنفی کشور می‌شود.

همچنین اجرای مالیات بر ارزش افزوده برای گروه‌های ب و ج اصناف (شامل خرده‌فروشان و سرمایه‌داران جزء) در چارچوب تفاهمات سازمان مالیاتی، وزارت بازرگانی و شورای‌عالی اصناف در آینده و به تدریج انجام خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به دوره‌های آموزشی برگزار شده و با بیان اینکه تاکنون از 14‌هزار نفر عضو اصناف گروه الف تعداد 12‌هزار و 923 نفر دوره‌های آموزشی را طی کرده‌اند، گفت: خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی برای اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده برای این صنف از ابتدای مهرماه وجود ندارد.

وی افزود: البته، باید در زمان باقیمانده اقدامات لازم برای ایجاد اطمینان و آرامش خاطر مودیان صورت گیرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.